Tablica ogłoszeń

Praca w regionie

Kino w Lubaniu

Nadchodzące wydarzenia

Narkotyki i dopalacze zabijają!Szkoda Ciebie na takie patoklimaty! (WIDEO TV Lubań)

Szkoda Ciebie na takie patoklimaty” to hasło kampanii o charakterze edukacyjno – profilaktycznym pt. „Narkotyki i dopalacze zabijają”, która ruszyła we wszystkich jednostkach Policji w kraju. Kampania zorganizowana jest przez MSWiA w ramach „Programu ograniczania przestępczości i aspołecznych zachowań Razem Bezpieczniej im. Władysława Stasiaka”. Kampania ma na celu zwiększenie świadomości młodych ludzi na temat zagrożeń związanych z zażywaniem narkotyków i nowych narkotyków, tzw. dopalaczy, w tym konsekwencji zarówno zdrowotnych, prawnych, jak i społecznych uzależnienia.

Jednym z istotnych elementów tego przedsięwzięcia jest prezentowany spot filmowy nawiązujący treścią do tytułu kampanii oraz jej hasła przewodniego – film pt. “Narkotyki i dopalacze zabijają – szkoda Ciebie na takie patoklimaty” emitujemy poniżej:

Istotą działań jest upowszechnianie wśród dzieci i młodzieży wiedzy dotyczącej zagrożeń związanych z uzależnieniem od substancji psychoaktywnych. Apelujemy do osób, które mogą mieć kontakt z narkotykami, z dopalaczami, aby pamiętały, że jest to trucizna i każde jej zażycie wiąże się z poważnym ryzykiem dla zdrowia, a nawet życia. Dbając o bezpieczeństwo naszych bliskich i przyjaciół, nie pozwólmy im przyjmować substancji, których pochodzenia i składu nie znają. Reagujmy i sami stanowczo odmawiajmy, gdy ktoś namawia nas na dopalacze. Nigdy nie wiemy, jak organizm ludzki zachowa się po zażyciu nawet najmniejszej dawki takiej substancji chemicznej.

Jeżeli ktokolwiek z Państwa podejrzewa, że ma do czynienia z osobą pod wpływem narkotyków czy nowych narkotyków, tzw. dopalaczy, powinien natychmiast wezwać pomoc lekarską oraz o sytuacji powiadomić policję. Przypominamy, że dopalacze to poważne zagrożenie nie tylko dla zdrowia, ale i życia! To substancje działające na ośrodkowy układ nerwowy, wpływające negatywnie na pracę mózgu. Mają postać tabletek, proszków, mieszanin ziół, suszu, kadzidełek, czy naklejek tzw. „tatuaży”. Sprzedawane są w sklepach lub przez Internet pod nazwą artykułów kolekcjonerskich, często z umieszczonym komunikatem „Produkt nie do spożycia”. Niebezpieczeństwo ich zażywania wynika z faktu, że ich skład chemiczny nie jest znany, może podlegać wahaniom i modyfikacjom.

Nigdy nie wiadomo, jak po ich zażyciu zareaguje konkretny organizm. Na co powinno się zwrócić uwagę, co powinno zaniepokoić rodzica /opiekuna: ​wygląd oczu (zaczerwienione spojówki lub brzegi powiek, łzawienie, opadnięcie powieki, nadmierne rozszerzenie lub zwężenie źrenic, powolna reakcja źrenic na światło, oczopląs przy wpatrywaniu się w stały punkt); złe samopoczucie, brak chęci do życia, depresja; stany euforyczne, gadatliwość a następnie otępienie i apatia; zmiana nawyków żywieniowych – brak apetytu lub objadanie się; kłopoty w szkole, wagary, pogorszenie ocen; próby wyłudzania lub podbieranie pieniędzy na nieokreślone wydatki; nieuzasadnione ataki złości, agresji; wychodzenie z domu na krótko, poprzedzone dzwonkiem domofonu lub telefonem od nieznanej osoby; wprowadzenie do słownictwa nowych zwrotów, często niezrozumiałych dla dorosłych, tzw. slangu narkotykowego; pojawienie się w domu nowych akcesoriów, typu lufki, sreberka, małe woreczki z zamknięciem strunowym, tzw. dilerki, itp.; zmiana zapachu ciała.

Do najczęściej spotykanych skutków pojawiających się w trakcie i po zażyciu tzw. dopalaczy możemy zaliczyć: bóle głowy, migrena; kołatanie serca (przyspieszone tętno często sięgające 200, duszności, ból w klatce piersiowej; agresja, zaburzenia koordynacji ruchowej, drżenie rąk; nudności, wymioty, biegunka; zmęczenie, osłabienie, brak zdolności koncentracji; reakcje alergiczne; myśli samobójcze, omamy; napady leku, halucynacje; nadmierna wrażliwość na dźwięki i światło.

​Gdzie szukać pomocy: 800 060 800 Infolinia Głównego Inspektora Sanitarnego 116 111 Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 800 100 100 Telefon dla rodziców i nauczycieli w sprawie bezpieczeństwa dzieci 800 12 12 12 Dziecięcy telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka.

Autor: Biuro Prewencji KGP/Red.

1 comment to Narkotyki i dopalacze zabijają!Szkoda Ciebie na takie patoklimaty! (WIDEO TV Lubań)

  • Logik

    Aż dziw że ludzie sięgają po te gówna i się tym szprycują. Zero myślenia,durnie do kwadratu sami się wykańczają. No cóż,wolna wola,tylko później bez pretensji do innych. Ćpałeś na własne życzenie to teraz masz tego konsekwencje. To był Twój i tylko Twój wybór.